کلسیم کاربید در صنایع مختلف
نوشته شده توسط : شیمی دوست آریا

کک برای تولید کاربید کلسیم استفاده می شود.
کاربید کلسیم ترکیبی است که از ترکیب حرارتی تبدیل شده کک و آهک تولید می شود. کاربردهای صنعتی متعددی دارد که بیشترین کاربرد آن تولید گاز استیلن است. استیلن به طور گسترده ای به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای سوخت های سنتی گرمایش مبتنی بر نفت در تعدادی از فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. کاربید کلسیم خام در صنعت تولید فولاد به عنوان ماده گوگردزدایی و اکسید زدایی کاربرد بیشتری پیدا می کند. کاربردهای کمتر رایج کاربید کلسیم شامل سوخت برای لامپ های کاربید، تولید پلی وینیل کلرید (PVC) و رسیدن میوه است.

شرکت بیسموت فروشنده کلسیم کاربید می باشد.
کاربید کلسیم پیش ساز استیلن است که اغلب به عنوان سوخت برای برش و جوش فلز استفاده می شود.
کاربید کلسیم پیش ساز استیلن است که اغلب به عنوان سوخت برای برش و جوش فلز استفاده می شود.
ویژگی های تولید استیلن کاربید کلسیم سال ها به عنوان منبع سوخت برای روشنایی، کوره ها و برش یا جوشکاری مورد استفاده قرار گرفته است. کاربید کلسیم که محصول تبدیل دمای بالا مخلوط کک و آهک است، هنگام قرار گرفتن در معرض آب، مقادیر زیادی گاز استیلن تولید می کند. قبل از توسعه روشنایی الکتریکی قابل دوام، توده‌های خام ترکیب به طور گسترده در ترکیب با آب برای تولید استیلن سوخته در لامپ‌های کاربید برای تامین روشنایی برای عملیات معدنکاری زیرزمینی، خودروها و روشنایی خیابان‌ها استفاده می‌شد. این لامپ‌های بدوی و در عین حال به طرز شگفت‌انگیزی مؤثر ممکن است هنوز در معادن چندین کشور در حال توسعه یافت شوند. اگرچه چندین کاربرد صنعتی دیگر برای این ترکیب در طول سال‌ها پدیدار شده است، رایج‌ترین کاربرد معاصر کاربید کلسیم هنوز هم تولید گاز استیلن است.

مشاهده تصویر منبع


استیلن یک منبع سوخت موثر و نسبتا ارزان برای تعدادی از فرآیندهای صنعتی به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که در آن به عنوان منبع سوخت فوری و تولید گاز برای ذخیره سازی فله استفاده می شود. سهولت ساخت، هزینه کم و تبدیل ساده آن به گاز، آن را به جایگزینی جذاب برای منابع گرمایش سوخت فسیلی اصلی تبدیل کرده است. استیلن همچنین به طور گسترده در سراسر جهان در برش و جوشکاری اکسی استیلن استفاده می شود. این گاز همچنین در صنایع شیمیایی برای فرآوری ترکیبات متعددی استفاده می شود که قابل توجه ترین آنها PVC خام است.


صنایع آهن و فولاد از کاربید کلسیم خام و استیلن در چندین فرآیند تولید استفاده می کنند. یکی از این کاربردها گوگردزدایی از چدن، چدن و ​​فولاد است. همچنین در چندین کاربرد مرتبط به عنوان یک اکسید زدا قوی استفاده می شود. گاز استیلن اغلب در این بخش صنعت به عنوان سوخت گرمایشی برای کاربردهای فرآیندی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.


یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده گاز استیلن در بخش صنعت تا حدودی غیرمعمول یافت می شود. کشاورزان میوه های تجاری معمولاً محصولات خود را قبل از رسیدن کامل می چینند زیرا میوه سبز حمل و نقل آسان تر است. قبل از فروش، میوه سبز در معرض گاز اتیلن یا استیلن قرار می گیرد که به عنوان یک محرک هورمونی عمل می کند و فرآیند رسیدن را تسریع می کند. در چندین کشور آسیایی، میوه به سادگی زیر کاسه ها همراه با چند توده کاربید کلسیم خام قرار می گیرد که در آن رطوبت موجود در هوا باعث آزاد شدن گاز استیلن می شود.

منبع

https://www.wise-geek.com/what-are-the-industrial-uses-of-calcium-carbide.htm





:: برچسب‌ها: کلسیم کاربید در صنایع، تولید کلسیم کاربید ، خرید کلسیم کاربید ، خواص کلسیم کاربید ، ایمنی کلسیم کاربید ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: